Star Wars Games Strona Główna Star Wars Games
Polskie forum SW Miniatures, SW X-Wing oraz SW PocketModel

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: NaVaR
2008-09-08, 00:09
Sesja RPG
Autor Wiadomość
Drakkainen 


Allegro nick: Vaclaw1
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 60
Skąd: Oświęcim / Kraków
Wysłany: 2008-09-07, 12:37   Sesja RPG

Witajcie!
Mam pytanie:
Co myślicie o przeprowadzeniu sesji RPG w świecie Star Wars na forum?
Może sami spotkaliście się z tym systemem, lub, co jeszcze lepsze, prowadziliście w nim sesje. Ja sam osobiście gram w RPGi, także jako MG, również za pomoca for internetowych. W SW RPG jeszcze nie grałem, dysponuje jedynie podręcznikiem: "Star Wars d20 Revised Core Rulebook"
Jeśli ktoś byłby chętny, to można by tu sobie zagrać. Osobiście wolałbym najpierw uczestniczyć w tym jako gracz(ze względu na brak doświadczenia w prowadzeniu przygód w tym uniwersum) niemniej jeśli będzie trzeba – poprowadzę.
_________________
"Ponownie poczuł ogromną ochotę, by podjąć próbę ugryzienia się ze złości w tyłek."
 
 
Mateusz 


Allegro nick: mateo_3636
Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 367
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-07, 13:02   

Jestem chętny jako gracz. Konwencja dowolna.
 
 
 
Johan 


Wiek: 27
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 580
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-07, 13:21   

Ja również byłbym zainteresowany jako gracz.
_________________

Mój sklepik - wejdź koniecznie!
 
 
 
PabloJr 


Wiek: 29
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 236
Skąd: Z-ne
Wysłany: 2008-09-07, 14:09   

Ja też się piszę jako gracz.
_________________
Oddam życie za Hordę!
 
 
 
Drakkainen 


Allegro nick: Vaclaw1
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 60
Skąd: Oświęcim / Kraków
Wysłany: 2008-09-07, 14:29   

No cóż. Tego się właśnie spodziewałem. Ochota jest spora, ale jak ktoś poprowadzi. No trudno. Najwyżej dzięki mnie znienawidzicie Star Wars, Rpgi i fora internetowe. No to zaczynamy!
Przygotowałem tu zmodyfikowany na potrzeby forum proces tworzenia postaci:
(kto obeznany z D&D powinien się szybko odnaleźć:

Macie do dyspozycji następujące ilości punktów.
- 17
- 16
- 15
- 14
- 13
- 12

Punkty te rozdzielicie później pomiędzy atrybuty(po lewej skrót z angielskiego – nazwa atrybutu – polski skrót):
- STR – siła - S
- DEX – zręczność – ZR
- CON – budowa – BD
- INT – intelekt – INT
- WIS – mądrość(w D&D roztropność, po angielsku wisdom) – RZT
- CHA – charyzma – CHA

Teraz wybierz gatunek swojej postaci(nie będę się rozpisywał co to za postacie, podam tylko, jakie mają modyfikatory, jak ktoś nic o danym gatunku nie wie, niech poszuka):
- Człowiek – nic
- Bothan: +2 Dex, -2 Con
- Cerean: +2 Int, +2 Wis, -2 Dex
- Duros: +2 Dex, +2 Int, -2 Con
- Ewok: +2 Dex, -2 Str
- Gamorrean: +2 Str, +2 Dex, -2 Int
- Gungan: +2 Dex, -2 Int, -2 Cha
- Kel Dor: +2 Dex, +2 Wis, -2 Con
- Mon Calamari: +2 Int, +2 Wis, -2 Con
- Quarren: +2 Con, -2 Wis, -2 Cha
- Rodian: +2 Dex, -2 Wis, -2 Cha
- Sullustan: +2 Dex, -2 Con
- Trandoshan: +2 Str, -2 Dex
- Twi`lek: +2 Cha, -2 Wis
- Wookie: +4 Str, +2 Con, -2 Dex, -2 Wis, -2 Cha
- Zabrak: - nic

Następnie wybierzcie klasę postaci. Do dyspozycji macie:
- Jedi (chyba nie trzeba nikomu przybliżać w czym taki Jedi się specjalizuje?) [ważne atrybuty: wszystkie, ale specjalnie: Wis, Cha, oraz Str, Dex]
- Noble: szlachcic lub osoba wysoko postawiona: wykorzystują wrodzoną sobie inteligencję i charyzmę, starają się zdobyć wpływy.[ważne atrybuty: Cha!, też Wis, Int]
- Scoundrel: drań lub łotrzyk: wszechstronny i zaradni, łatwo dostosowują się do sytuacji. Często działają na granicy prawa. [ważne atrybuty: Dex, Int]
- Scout: zwiadowca: świetnie radzi sobie sam, potrafi przetrwać w nieprzyjaznym środowisku, dzielny odkrywca. [ważne atrybuty: Dex, Int, Str]
- Soldier: czyli żołnierze. Dobrze uzbrojeni, dobrze opancerzeni, stworzeni do walki. [ważne atrybuty Con, Str, Dex]

Na podstawie tego, co przedstawiłem powyżej pomyślcie nad postacią, którą chcielibyście poprowadzić. Jej historię, ile ma aktualnie lat, jaką bronią walczy. Jak już taką podstawkę będziecie mieli, prześlijcie mi na pw, i później dopracujemy szczegóły(umiejętności, talenty, atuty, ekwipunek, ropisanie dokładnie obrony, ataku, inicjatywy, życia itd. Itd...).

Jak by były jakieś pytanka: nie bać się pisać.

Miłego tworzenia!

Dodano:

Po kilku przemyśleniach chciałbym coś dodać. Otóż ponieważ jest to gra na forum, mechanika będzie miała tutaj rolę drugorzędną. Są po to, żeby orientacyjnie wiedzieć zalety i wady. Także nie musicie się przejmować stosami cyferek, po prostu zróbcie sobie postać, taką o jakiej marzycie.
statystyki mają nam wszystkim po prostu pomóc w określeniu w czym dana postać jest lepsza, a w czym słabsza.

I jeszcze jedno: Statystyki mają formę doradczą, a nie są wszechmocne. I w grze liczy się dobra zabawa.
_________________
"Ponownie poczuł ogromną ochotę, by podjąć próbę ugryzienia się ze złości w tyłek."
Ostatnio zmieniony przez Drakkainen 2008-09-07, 15:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
NaVaR 
Moderator
Tytuł książki



Allegro nick: navarski
Wiek: 81
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 1253
Skąd: 52°21'N 21°14'E
Wysłany: 2008-09-07, 14:51   

Granie na forum, szczególnie z graczami, którzy nie znają mechaniki uważam za poroniony pomysł. Więcej czasu się straci na tłumaczenie prostych rzeczy, które można wytłumaczyć w 1 minutę twarzą w twarz.

Jeśli chcecie grac to proszę bardzo.
_________________
NaVaR

| navar (at) sith.pl | #GG: 2694679 | NaVaR's Collection | NaVaR's Mini-Shop | NaVaR's Squads
RS:28/60 (54) | CS:6/60 (7) | RotS:10/60 (10) | UH:22/60 (33) | AT-AT:0/1 | AoE:4/4 (5) | CotF:28/60 (44)
BH:19/60 (23) | A&E:9/60 (13) | TFU:8/60 (12) | BoH:0/17 | LotF:22/60 (25) | KotOR:9/60 (13) | TCW:0/40
Galactic Empire: 118 (10) | Sith: 29 | Mandalorian: 17 | Fringe: 62 | YV: 1
Razem: 165/762 (239) - 22%
 
 
 
Johan 


Wiek: 27
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 580
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-07, 15:01   

No dobra, ale czemu najpierw nie zdecydować, w jakiej erze gramy? Przecież od tego zależy historia postaci, klasa (np. ciężko i nieklimatycznie jest grać Jedi za czasów Imperium, co innego w Sterej Republice).

NaVaR: Chyba każdy, kto choć trochę grał w RPG zna mechanikę D&D. A wydaje mi się, że SWRPG d20 jest b. podobne.

Wprawdzie osobiście mam bardzo niemiłe wrażenia z grania w RPG na forum, ale chyba warto spróbować.
_________________

Mój sklepik - wejdź koniecznie!
 
 
 
Drakkainen 


Allegro nick: Vaclaw1
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 60
Skąd: Oświęcim / Kraków
Wysłany: 2008-09-07, 15:49   

Już się biorę za wyjaśnienia:
NaVaR
Moim zdaniem podczas gry na forum mechanika gry jest sprawą drugorzędną. Nie możemy sobie tu pozwolić na radosne turlanie kostek, które dostarcza zawsze tyle emocji. Dlatego też na forum przyjmuje to bardziej formę storytellingową. Liczy się inwencja graczy, sposób w jaki wychodzą z opresji.
A statystyki są o tyle potrzebne, żeby było wiadomo co ta postać umie, w czym jest dobra, a w czym słabsza. Przy tworzeniu postaci sposobem, który podałem wyżej nie jest chyba potrzebna wielka mechanika. Wszystko może się opierać na intuicji.
N.P:
Chce zagrać może nie najmądrzejszym, ale za to zabójczym bereserkerem.
Więc wybieram Wookiego, daje mu najwięcej w silę, potem w budowę, zręczność. Klasa to żołnierz. Potem dodam mu jakieś wibroostrze, jakiś atut w stylu evade i już mam postać.

Równie dobrze można by było w ogóle zrezygnować z takiego tworzenia postaci, i tylko wypisać: że był pilotem, umie strzelać z blatera, cos tam wie o naprawie robotów. Nie jest zbyt silny, ale za to ma dobre oko.

Johan
Tak, przepraszam. To dlatego, że mam plan scenariusza, tylko nie pomyślałem, kiedy on będzie.

Kurcze teraz nie mogę znaleźć dobrego kalendarza. Tak, czy siak akcja dzieje się „na moment” przed inwazją Federacji na Naboo.
_________________
"Ponownie poczuł ogromną ochotę, by podjąć próbę ugryzienia się ze złości w tyłek."
 
 
DARK FARCJA


Allegro nick: dragonfrancja
Wiek: 47
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 460
Skąd: Piastów
Wysłany: 2008-09-07, 23:27   

Powodzenia i współczuje.
_________________
No i mam na GG 13 forumowych MĘCZARNI

SITÓW TO MOCZ BYĆ MUSI
 
 
 
Mateusz 


Allegro nick: mateo_3636
Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 367
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-08, 15:02   

Jeśli nikt nie jest zadeklarowany by chętnie prowadzić to rezygnuję.

Poza tym coś czuję, że grać będą sami "dżedaj"... No i nie ma dla mnie klasy postaci odpowiedniej...
 
 
 
Cichy Jedi 


Allegro nick: akademik2
Wiek: 26
Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 533
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-08, 15:08   

Ja powiem to co do tematu Sesji... proponuje zagrac se w l5k, Worhammer 2 ed... i Neuroshima ;d
Ostatnio zmieniony przez Cichy Jedi 2008-09-08, 15:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Drakkainen 


Allegro nick: Vaclaw1
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 60
Skąd: Oświęcim / Kraków
Wysłany: 2008-09-08, 15:24   

mateusz
Ja poprowadzę. Chętnie. Tylko po prostu chciałem zagrać. mam już wstępnie fabułę. Może to nie wynikało z moich poprzednich wypowiedzi, ale pogodziłem się z tym. Zresztą skoro już zacząłem tę całą zabawę z tworzeniem postaci, to chociaż spróbujmy.
A co do Twojej klasy postaci. Nie wiem kim chcesz zagrać, ale te klasy, które ja podałem są bardzo ogólne. I tak na przykład pilot może być zarówno żołnierzem, jak i zwiadowcom, lub łotrzykiem. Tak samo łowca nagród. to jakie Twoja postać będzie miała właściwości zależy od Ciebie, a nie od tego w jaki schemat ją wrzucimy.
A co do panoszących się wszędzie zakapturzonych mieczowców to jak na te ilość graczy dwóch to absolutne maksimum(więc kto pierwszy ten lepszy i od razu powiem, że życie jedi wcale łatwe nie będzie).

I taki mały sneak peak:
Tak mniej więcej będą wyglądały Wasze karty(przed uzupełnieniem oczywiście):



Jak widzicie mechanika jest niemal żywcem przejęta ze SWM. (to drugie defence to przed atakami mentalnymi)

Cichy Jedi napisał/a:
Wothammer 2 ed... i Neurioshima

Nie znam takich...
_________________
"Ponownie poczuł ogromną ochotę, by podjąć próbę ugryzienia się ze złości w tyłek."
Ostatnio zmieniony przez Drakkainen 2008-09-08, 15:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MiKaj 
Geniusz


Allegro nick: mikaj001
Wiek: 27
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 719
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-08, 15:26   

Drakkainen napisał/a:
Tak mniej więcej będą wyglądały Wasze karty(przed uzupełnieniem oczywiście):


Nic tam nie ma. ;-)
_________________
Learn about art, Captain. When you understand a species' art, you understand that species.
 
 
 
Drakkainen 


Allegro nick: Vaclaw1
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 60
Skąd: Oświęcim / Kraków
Wysłany: 2008-09-08, 15:33   

MiKaj napisał/a:

Nic tam nie ma. ;-)


Chodzi Ci o to, że karty są nie uzupełnione, czy że ich nie widać?

Jakby ich nie było widać, to są tutaj:

http://chomikuj.pl/drakkainen/Galeria/SW
_________________
"Ponownie poczuł ogromną ochotę, by podjąć próbę ugryzienia się ze złości w tyłek."
 
 
Luke Skywalker 
Minisy to sól


Wiek: 30
Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 151
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-09-08, 15:37   

Nie widać ich.
_________________
minisy? -> żal...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13