Star Wars Games Strona Główna Star Wars Games
Polskie forum SW Miniatures, SW X-Wing oraz SW PocketModel

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
ForceFCCG

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: NaVaR
2008-09-07, 23:08
Chwalipięta RPG
Autor Wiadomość
Prince_Xizor 


Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 86
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2008-04-04, 21:28   

ino Star Wars Sourcebook Movie Trilogy WEG-a :mrgreen:
 
 
 
Raquel 
Sith Lord


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 1474
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-04-04, 22:20   

A nie chciał byś go sprzedać ? Mam chętnego Tylko jaki jest stan :P Reszta na Privie
_________________
 
 
ShadEnc
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-30, 06:57   

Fajny temat ;)

Co prawda nie dysponuję wszystkimi systemami wydanymi w Polsce, ale podczas upływu lat uzbierało się nieco lepszych lub gorszych podręczników. Niestety RPGi starzeją się szybciej niż ludzie i część systemów, w które mogłem kiedyś grać i które były moimi ulubionymi, leży teraz na półce i tylko się kurzy.

Z systemów, w które grałem i lubiłem, a obecnie o nich zapomniałem:

1. Mechawojownik - świetna gra dla miłośników Battletecha, którzy lubią przez pół sesji odgrywać bohatera, a przez drugie pół młócić się mechami. Zamówiłem, napaliłem się na granie w MW, kilkanaście razy poprowadziłem... po czym stwierdziłem, że jednak wolę samego BT, bez otoczki fabularnej. Zwłaszcza, że sam system jest raczej brzydki, z bardzo kiepską mechaniką.

2. CP2020 - przez długie lata moja ulubiona gra fabularna, nawet po sprzedaniu większości podręczników pisałem sobie o CP jeszcze kilka lat. Ogromny potencjał nie sprostał ewolucji RPGów - mechanika dziś wydaje się archaiczna, ilustracje raczej przeciętne, a sama wizja świata "przeterminowana".

3. Earthdawn - jedyny system fantasy, który znam, jaki nie inspiruje się Śródziemiem w stopniu większym, niż minimalny. Osiem fantastycznych ras, niesamowity system magii, bohaterowie dysponujący fantastycznymi zdolnościami - ED to dla mnie wciąż najciekawszy świat fantasy, jaki został stworzony z myślą o grach fabularnych. Wadą jest nieco archaiczna mechanika (niezbalansowanie wychodzi na wierzch bardzo szybko), no i sam system zamarł, więc nowych dodatków po polsku nie ma się co spodziewać (zaś anglojęzyczna edycja ED Classic jest wściekle droga). Ciekawe, że czwarta edycja D&D jest bardzo mocno wzorowana na Earthdawnie.

4. Śródziemie - system-tabela, z mechaniką tak skomplikowaną, że nigdy nie udało mi się nawet stworzyć na to postaci. Dodatkowo autorzy osadzili grę w świecie tak nieporadnie, że raczej nie zdecydowałbym się kaleczyć Śródziemia własnymi opowieściami. Mimo wszystko czytało się to zabawnie.

5. Droga ku Chwale - mini-system osadzony w pseudochińskim świecie fantasy, z mistrzami sztuk walki w roli głównej. Wprawka w sztuce pisania, z przeciętną mechaniką, o przeciętnej grywalności. Napisana dziś, Droga wyglądałaby zupełnie inaczej.

Prócz nich posiadam kilka gier, które lubiałem, lubię i najprawdopodobniej będę lubiał jeszcze długie lata. Część - choć, niestety nie wszystkie - jest po polsku, większość niestety po angielsku. Marzę, żeby wszystkie fajne gry ukazały się po polsku, ale to chyba marzenie ściętej głowy.

1. Warhammer - król systemów fantasy, pierwszy i najważniejszy, jaki miałem przyjemność czytać, prowadzić i grać. Mam prawie całą drugą edycję - muszę przyznać, że jestem oczarowany świetnym stylem, fajnym tłumaczeniem, niesamowitą oprawą graficzną i światem inspirującym do całych setek sesji. Za wadę uznałbym tylko lekko oldschoolową mechanikę. Cóż, nic nie jest idealne.

2. D&D - d20 przez całe lata było moją ulubioną mechaniką. Masa systemowych klocków, z których można było budować bohaterów, setki przedmiotów magicznych, potworów, czarów i innych elementów sprawiły, że wielu moich znajomych lubiło nie tylko grać, ale i studiować podręczniki. Niestety, obecnie czekam na nową edycję - d20 jest dla mnie nieco zbyt ciężkostrawne.

3. Nemezis d20 - moja space opera (mieszanka Starship Troopersów, Diuny, Call of Cthulhu, Star Warsów i Cowboya Bebopa), jedyny wyjątek pośród gier na d20, w który wciąż mogę zagrać. Niestety, jeszcze nie ujrzał światła dziennego w papierowej wersji.

4. Midnight d20 - najlepszy setting fantasy na d20, jaki ujrzał światło dzienne. Mroczniejsza wizja Śródziemia, w której Sauron niemal zmiażdżył wolne rasy świata i obecnie szykuje się do wykończenia elfów i krasnoludów. Jest to chyba jedyna gra, do której skompletowałem praktycznie wszystkie podręczniki, jakie się ukazały (brakuje mi jedynie podstawki do drugiej edycji świata, ale tą powinienem otrzymać wkrótce po polskiej premierze settingu). Niestety, d20 lekko mnie odstrasza od Midnighta.

5. Amber - bezkostkowe RPG oparte na dziesięcioksiągu Rogera Zelaznego. Bez wątpienia najbardziej wymagający (zarówno od MG, jak i graczy) system, z jakim się zetknąłem. Trudny, ale i dający masę frajdy.

6. Star Wars - wersja d6 była przez dobre 10 lat moją ulubioną grą fabularną. Czy jest nadal - nie wiem, nie prowadziłem Star Warsów dobre 5 lat. Pozytywnie zaskoczyła mnie Saga Edition - uproszczenia są tym, czego oczekiwałem po d20.

7. Savage Worlds - niewielki, niepozorny i niezwykle tani (10$) podręcznik zawiera świetną (nie wiem, czy nie najlepszą, z jaką do tej pory się spotkałem) mechanikę. Szybka, łatwa do nauczenia, ale też zawierająca nieco "crunchu", lekko zbliżona do d20 (figurki, odpowiedniki atutów), ale o wiele prostsza. Do gier w stylu filmowym nie ma lepszej mechaniki.

8. Savage Worlds of Solomon Kane - setting fantasy osadzony w Europie XVII wieku, oparty na prozie Howarda (czyli twórcy Conana), oczywiście na mechanice Savage Worlds. Pięknie wydany podręcznik, z masą użytecznych informacji. Nie miałem okazji sprawdzić SWSK w praktyce, ale wydaje mi się, że to bardzo dobra gra.

9. Ars Magica - kolejne fantasy, tym razem osadzone w średniowiecznej Europie. W Ars Magicę gra się czarodziejami - system posiada najbardziej rozbudowany, wyjątkowo elastyczny zbiór reguł dotyczących magii, jaka istnieje. Bardzo fajna, ale i wymagająca gra. Niestety, nie udało mi się znaleźć do niej graczy - leży sobie na półce i się kurzy.

10. Mutant Chronicles - technofantasy znane w Polsce z karcianki Doomtrooper i bitewnego Warzone. Świetna, choć trochę przestarzała gra, zwłaszcza jeśli ktoś lubi klimaty wojenne (rzecz jasna w wersji przyszłościowej).

Plany na najbliższą przyszłość:
- D&D 4th Edition
- Burning Empires
- Conspiracy X
 
 
Stormtrooper 
na Bastionie-Kueller


Allegro nick: michmat_2006
Wiek: 28
Dołączył: 12 Lis 2007
Posty: 282
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-30, 13:46   

Ja posiadam Księge Potworów do D&D.
 
 
 
Mateusz 


Allegro nick: mateo_3636
Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 367
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-24, 23:00   

Warhammer I edycja: Bardzo fajna mechanika, ciekawy świat i bardzo, bardzo przyzwoite polskie wydanie podręcznika. W zasadzie w całej swojej "karierze" nigdy nie spotkałem się z poważnymi zarzutami wobec tego systemu, co mówi w pewnym stopniu samo za siebie.

Monastyr: Troszkę zbyt skomplikowana mechanika jak na mój gust. Świat jest naprawdę ciekawy i potrafi zaskoczyć nawet "weteranów gier RPG". Ewentualnym mankamentem może być to, że ów system troszkę wymusza na graczach zainteresowanie polityką, barokiem i kilkoma innymi rzeczami.

Dnd 3ed- W zasadzie nie jest to system, tylko sama mechanika (o ile nie kupi się dodatków). Mechanika przyzwoita dodałbym, o ile oczekujemy systemu w którym po osiągnięciu kilku poziomów doświadczenia, można dostać dwuręcznym mieczem po twarzy i nawet nie powiedzieć "ała". Przykład takich gier cRPG jak KOTOR I i II pokazuje, że po wymyśleniu własnych klas, umiejętności itd. mechanika świetnie nadaje się do uniwersum SW.

Neuroshima- Zasady są. Świat przedstawiony, to trochę taka autorska wariacja na temat świata "fallouta". Moim zdaniem daje radę tylko jeśli jest się fanem postapokaliptycznych klimatów.

Wampir Mroczne Wieki- Ciężko mi oceniać, ponieważ jestem zwolennikiem teorii spiskowych. Pomysł, by stworzyć system w którym wampiry istnieją naprawdę uważam za udany. Na uwagę zasługuje bardzo uproszczona (ale nie prostacka!) mechanika.

Jak coś mi się przypomni postaram się napisać.
 
 
 
DARK FARCJA


Allegro nick: dragonfrancja
Wiek: 47
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 460
Skąd: Piastów
Wysłany: 2008-05-25, 16:26   

Mateusz napisał/a:
Warhammer I edycja


Chyba chodzi ci o I Polską Pełną i Oficjalną Edycję Któta notabene jest edycja VI. Bo mniemam iż I wydania orginału nie miałeś okazji nigdy napotkać

[ Dodano: 2008-05-25, 17:28 ]
Mateusz napisał/a:
nigdy nie spotkałem się z poważnymi zarzutami wobec tego systemu, co mówi w pewnym stopniu samo za siebie.


Biorąc pod uwage wiek, sporo jeszcze przed Tobą, może kiedyś odkryjesz jeszcze wcześnijsze wydania tej samej gry i zmienisz zdanie ;). I na świecie są też inne systemy, czesto lepsze. Młotek jest jedynie najpopularniejszy a nie jest niestety idealny

[ Dodano: 2008-05-25, 17:29 ]
Mateusz napisał/a:
Ewentualnym mankamentem może być to, że ów system troszkę wymusza na graczach zainteresowanie polityką, barokiem i kilkoma innymi rzeczami.


Powiedział bym iz to raczej zaleta, która wpływa na rozwój i wiedzę gracza.
_________________
No i mam na GG 13 forumowych MĘCZARNI

SITÓW TO MOCZ BYĆ MUSI
 
 
 
Mateusz 


Allegro nick: mateo_3636
Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 367
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-25, 16:30   

Tak, dlatego napisałem "pierwsza edycja", a nie na przykład "second edition". Zresztą chyba zaznaczyłem, że chodzi mi o polskie wydanie?

Wracając do tematu- mam sporo dodatków do polskiego wydania 3ed Dnd. Prezentują taki sobie poziom, także gdyby był ktoś zainteresowany mogę zrecenzować i ewentualnie komuś wysłać :P

Cytat:
Biorąc pod uwage wiek, sporo jeszcze przed Tobą, może kiedyś odkryjesz jeszcze wcześnijsze wydania tej samej gry i zmienisz zdanie ;). I na świecie są też inne systemy, czesto lepsze. Młotek jest jedynie najpopularniejszy a nie jest niestety idealny
Z powodu świadomości nikłego stanu wiedzy (gram jakieś 9 lat co przy Twoim stażu to pewnie nic :-D ) napisałem o tym, że nie słyszałem poważnych zarzutów.

Cytat:
Powiedział bym iz to raczej zaleta, która wpływa na rozwój i wiedzę gracza.
Napisałem, że to "ewentualny" mankament. Ale zgadzam się- to rozwija.
Ostatnio zmieniony przez Mateusz 2008-05-25, 16:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
DARK FARCJA


Allegro nick: dragonfrancja
Wiek: 47
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 460
Skąd: Piastów
Wysłany: 2008-05-25, 16:32   

Mateusz napisał/a:
Dnd 3ed- W zasadzie nie jest to system, tylko sama mechanika (o ile nie kupi się dodatków). Mechanika przyzwoita dodałbym, o ile oczekujemy systemu w którym po osiągnięciu kilku poziomów doświadczenia, można dostać dwuręcznym mieczem po twarzy i nawet nie powiedzieć "ała". Przykład takich gier cRPG jak KOTOR I i II pokazuje, że po wymyśleniu własnych klas, umiejętności itd. mechanika świetnie nadaje się do uniwersum SW.


Troszkę szacunku dla najstarszego dziadka RPG ;) nigdy nie można brać pod kapcia jedynie samych zasad zapominająć o światach, profesjach etc... Całością tego systemu jest wszystko razem niestety :)

[ Dodano: 2008-05-25, 17:34 ]
Mateusz napisał/a:
Wampir Mroczne Wieki- Ciężko mi oceniać, ponieważ jestem zwolennikiem teorii spiskowych. Pomysł, by stworzyć system w którym wampiry istnieją naprawdę uważam za udany. Na uwagę zasługuje bardzo uproszczona (ale nie prostacka!) mechanika.


Pewnie nie jeden vampirek by się po tym texcie obruszyl :)
_________________
No i mam na GG 13 forumowych MĘCZARNI

SITÓW TO MOCZ BYĆ MUSI
 
 
 
Mateusz 


Allegro nick: mateo_3636
Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 367
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-25, 16:37   

Cytat:
roszkę szacunku dla najstarszego dziadka RPG ;) nigdy nie można brać pod kapcia jedynie samych zasad zapominająć o światach, profesjach etc... Całością tego systemu jest wszystko razem niestety :)
Do Dziadka mam masę szacunku, ale 3 edycja to już kolejne pokolenie :P A moim zdaniem najnowsze didy nie tworzą spójnego świata (jest Faerun, SW, Greyhawk itd) więc oceniam samą mechanikę.

Cytat:
Pewnie nie jeden vampirek by się po tym texcie obruszyl :)
:P Vampirki mają taką właściwość, że charakterystyczną dla nich reakcją na komentarz na temat ich systemu jest obruszenie.
 
 
 
ShadEnc
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-25, 20:10   

Mateusz napisał/a:
A moim zdaniem najnowsze didy nie tworzą spójnego świata

Nigdy nie tworzyły. :)
 
 
patataj5000


Wiek: 30
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 117
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2008-05-26, 17:20   

I tak Neuroshima wymiata :mrgreen:

Dobitne opisy otoczenia i 10 kart postaci na jedną gre to jest to :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13