Star Wars Combine Polska Forum Strona Główna Star Wars Combine Polska Forum
Polskie forum poświęcone SW Combine

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Warsim
Autor Wiadomość
Gienko Burrows 


Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 09 Cze, 2013 19:18   Warsim

Hej
Warsim to symulator walki w przestrzeni stworzony przez frakcję Tion Hegemony. By zagrać należy wejść na adres:
Warsim
Żeby zagrać w Warsim, musimy mieć konto. Konto zakładamy na login z SWC, np. dla mnie będzie to „Gienko Burrows”, zapobiega to zakładaniu wielu kont przez jednego gracza. Internet explorer może mieć problemy z obsługą Warsima, zaleca się użycie Firefoxa lub Opery. Zakładamy konto, logujemy się.

Dołączenie do gry/Lobby



Warsim jest podzielony na kilka różnych typów gier, możemy grać tylko w jednej w jednym czasie. Te typy gier są związane z różnymi turniejami, wydarzeniami itp. Po zalogowaniu się ukaże nam się ekran Lobby, w którym możemy edytować nasze ustawienia i dołączyć do nowej gry.
Gdy zdecydujemy się do której gry chcemy się dołączyć(najczęściej będzie to Free Practice), klikamy na Join Game. Pokaże nam się nowy ekran w którym będziemy mogli wybrać statek, drużynę i miejsce respawnu. Na początku mamy pewną ilość kredytów dostępnych na zakup statków, wybór statku wiąże się z wydatkami. Najlepiej wybierać na początku któryś ze statków darmowych, czyli Z-95 Headhunter, N1 lub Tie. Po zgromadzeniu większej ilości kredytów i zdobyciu doświadczenia będziemy mogli kupić lepsze statki. Jeśli chodzi o wybór drużyny, stworzyłem team Eriadu Authority z hasłem: pohybel



Podróż
Ok, wybraliśmy statek, miejsce respawnu i team, pojawia się nowy ekran pokazujący system i jakieś różne opcje. Główne 3 opcje to Travel, Scanner i Combat.
Po pierwsze, chcielibyśmy się ruszyć z miejsca, lider wyznaczył nam miejsce zbiórki a my respawnowaliśmy się w złym miejscu. Możemy się ruszyć klikając duży przycisk na dole ekranu „Travel” i wybierając myszką na mapie punkt docelowy. Kilka sekund i po prawej stronie ekranu załaduje nam się panel z opcjami, w którym będziemy mieli ETA, czas potrzebny na dotarcie do wybranego punktu i przycisk do potwierdzenia naszego wyboru „Start Travelling”. Proste jak budowa cepa.

Skaner
Jak już dotarliśmy na miejsce i zobaczyliśmy wroga na ekranie, przydałoby się czegoś o nim dowiedzieć... Może to jakiś koks w VSD albo lama w N1 ;) Gdy logujecie się do gry, w systemie powinien być zawsze chociaż jeden statek oprócz Waszego. Gdy mamy namierzonego przeciwnika (czerwona ikona na mapie), klikamy przycisk „Scanner”. Po prawej stronie powinna wyświetlić nam się lista statków w zasięgu, zawierająca nasz statek, statki naszego teamu i statki przeciwnika. Jeżeli w grę gra dużo osób (na codzień nie zdarza się) to możemy zawęzić obszar poszukiwań klikając na konkretne pole w zasięgu naszych czujników. Skaner ma wbudowany identyfikator wrogów i przyjaciół, wszyscy przyjaciele będą wyświetlani na zielono, wrogowie natomiast na czerwono. Klikając na nazwę statku, którym jesteśmy zainteresowani, zwiększamy na nim siłę skanowania, na panelu z prawej strony powinny pojawić się informacje dotyczące tej konkretnej jednostki, czyli drużyna, status przemieszczania się, pancerz, tarcze, tarcze jonowe.
Jeżeli na drodze naszego skanera pojawi się planeta, nie możemy skanować pola za planetą, blokuje ona nasz sygnał. Ponadto nie można skanować pola (0,0), jeżeli nie jesteśmy na tym polu, nie można też atakować statków na polu (0,0), ale statki będące w tym polu mogą nas atakować!

Atak
Jak atakować? Przede wszystkim musimy wiedzieć jakie mamy bronie, w ekranie „Overview” wyświetlają nam się dane odnośnie broni, ich czas ładowania, ilość, zasięg. Na przykład heavy lasers mają zasięg 2 kratki, przeładowują się w jedną minutę.
Gdy w zasięgu skanerów znajduje się wróg, możemy go zestrzelić. By to zrobić klikamy przycisk „Combat”, następnie kratkę na mapie, w której znajduje się wróg. Po prawej stronie powinny wyświetlić się nam dane odnośnie tego statku. Klikamy na „target” i pojawia nam się ekran wyboru broni. Jeżeli broń nie zdążyła się nam jeszcze przeładować, w okienku koło nazwy broni będzie liczba 0. Jeżeli liczba będzie większa, np dla Z-95 będzie to 24 Heavy Lasers i 12 Proton Torpedos, możemy strzelać. Klikając na atak wystrzeliwujemy taką liczbę strzałów jaką zaznaczyliśmy w okienku. Następnie powinny pojawić się informacje na temat rezultatów naszej akcji zaczepnej.
Gdy zostaniemy ostrzelani, stan naszych osłon/pancerza/pojemności jonowej się zmniejszy. Z czasem osłony same się zregenerują, ale jeśli chcielibyśmy ten proces przyspieszyć, będąc w myśliwcu możemy zadokować na pokład sprzymierzonego okrętu Capital.



Oprócz tych opcji, w trakcie testu jest możliwość zablokowania okrętu działami jonowymi i przejęcie go, nie próbowałem tego więc odsyłam do zasad.

Powyższy tekst powstał na podstawie zasad gry w Warsim.

Mam nadzieję że zbierzemy jakąś ekipę i trochę ponaparzamy w tą gierkę, daje ona dobre wyobrażenie tego jak będzie wyglądała walka w grze, czas akcji jest przyspieszony. Trochę ogarniałem ale trudno grać w zespole kilku osób, ciężko synchronizuje się walkę. Drużyną trzeba się trzymać raczej w grupach po kilka statków. Z tego co zauważyłem, gra okrętem typu Capital bez osłony myśliwców jest bezsensowna, Capy są wolne i stanowią duży cel - są bardzo narażone na ataki pojedynczych szwadronów myśliwców oraz innych Capów. W weekend kiepska pogoda, to będę trochę grał wieczorami... Pozdro.

Przydatne linki:
strona gry: http://www.tionhegemony.com/warsim/index.php
zasady: http://www.tionhegemony.com/warsim/help.php
kanał irc: #th-warsim
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group